Syasya Adam




uneasy / 22/04/16 at April 22, 2016
add comment? (0)


Dulu, aku selalu fikir yang hidup ini semudah makan kacang tapi kenyataannya agak sukar. Nak gapai apa yang kita impikan tu sangat susah, perlu tempuh pelbagai onak duri, baru kita dapat capai apa yang kita impikan, tu pn belum tentu dapat.

 Hidup dipenuh onak dan duri, rasa macam nak putus asa, ianya dah terhenti disitu. Ni bukan yang macam drama yang selau kita tengok, ini realiti kehidupan, kadang tak terbayang dengan akal kita.

Apa impian aku sebenarnya?..i'm not sure about that, macam dah tak penting dh benda tu dalam hidup aku, entah la. Apa yang penting sekali, macam mana nak dapat duit yang banyak untuk langsaikan hutang ptptn aku..hhmm. Hutang tu satu bebanan untuk aku..

Hidup bersederhana tu lebih baik bagi aku darpada hidup mewah tapi banyak hutang, tak semua orang kaya tu gembira dengan kekayan mereka, padahal disebalik kekayaan yang mereka kecapi itu sbenarnya diselitkan dengan hutang piutang.


0 Ulasan: