Syasya Adam




Allah the best planner / 17/12/13 at Disember 17, 2013

Perancangan Allah itu lebih teliti dan sangat indah, kita tak akan pernah menyangka sesuatu yang kita tak pernah suka menjadi sesuatu yang terbaik untuk kita. Walaupun kita merancang macam tu, macam ni, tapi Allah yang  tentukan apa yang kita dah rancangkan itu.

Apa yang terjadi dalam hidup kita, kau dan aku hari ni adalah ketentuan Allah dan sebagai hambaNYA kita hanya berserah atas segala yang telah di tentukan olehnya.

Boleh jadi something yang paling kita benci adalah perkara yang terbaik untuk kita. Lupakan kisah yang lalu, terus pandang je hadapan untuk terus majukan diri kita yang kadang2 rapuh iman kita tak kira waktu.

Kita pun tak tahu masihkah ada hari esok untuk kita, apa² pun, Allah dah tetapkan segalanya untuk kita, Allah dah rancang semuanya untuk kau dan aku.

Guna masa yang kita ada dengan sebaik-baiknya, kalau boleh jangan bazirkan masa yang kita ada ni dengan somthing yang tak bermanfaat untuk kita...kau tahu sebab apa?..sebab masa itu emas.anyways this entry di tujukan untuk kita semua dan untuk diri aku sendiri..

Dah banyak kali aku ulang ayat yang sama je..hahaha...ada aku kisah..?..sorry

Label: , ,

0 Ulasan: